Sjobergsboken

149 HUR KOM SMÅLANDS REKLAMBYRÅ I KONTAKT MED SJÖBERGS? Att marknadsföra en problemlösare. En av reklamens klassiska teser är att människor inte köper saker, utan lösningar på problem. Snickarbänken ger belägg för den tesen. Hela snickarbänkskonceptet bygger ju på att lösa en mängd problem. Det gäller till och med en utrangerad snickarbänk – i ett av Ystads bästa caféer fungerar en gammal bänk som bord, till gästernas förnöjsamhet. Sjöbergs snickarbänkar kom in på vår nystartade byrå, Smålands reklambyrå, någon gång i början på 1970-talet. Här hade vi en rejäl, rak och enkel produkt som passade vår affärsidé, rak och enkel kommunikation! Att snickarbänken vinner allt fler entusiaster på den internationella marknaden är inte så konstigt. – Världen älskar problemlösare! JIM GUSTAFSON, COPYWRITER.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjcwMjg=